♥Translate Button

marți, 21 februarie 2012

Cele mai sanatoase alimente!


     De curand am descoperit o lista cu cele mai sanatoase alimente din lume, modul in care le puteti integra in dieta dumneavoastra de zi cu zi si cateva caracteristici despre fiecare. Aceasta ne poate ajuta sa ne echilibram alimentatia si sa avem un stil de viata mai sanatos. Informatiile ne ajuta sa realizam ce greseli facem si cum ar fi corect, sanatos si recomandat pentru a duce o viata echilibrata si plina de sanatate.

Face-ti alegerea corecta!

FRUCTE

1. Caise 
Contin beta-caroten, care protejeaza ochii si care e transformat de catre corp in vitamina A. Aceasta ajuta la prevenirea cancerului, in special de piele. O caisa are 17 calorii, zero grasimi si un gram de fibra. Le puteti consuma uscate sau proaspete. Atentie! Caisele prea moi pierd din nutrienti => alegeti-le pe cele mai ferme.

 2. Avocado
Ele contin acid oleic, o grasime nesaturata care ajuta la scaderea nivelului colesterolului. O felie are 81 de calorii, 8 grame de grasime si 3 grame de fibre. Le puteti adauga in sandvisurile pregatite de dumneavoastra, in loc de maioneza sau sosuri grase.

3. Zmeura
Contine vitamina C si este bogata in fibre, prevenind colesterolul ridicat si bolile de inima. O ceasca de mure/zmeura are doar 60 de calorii, 1 gram de grasime si 8 grame de fibra. Le puteti adauga peste un iaurt degresat sau peste cerealele de dimineata.

 4. Pepene
Pepenele contine vitamina C (~117 miligrame in jumatate de pepene=>aproape dublu decat doza zilnica recomandata) si beta-caroten, ambii antioxidanti puternici. In plus, jumatate de pepene are 853 miligrame de potasiu (aproape dublu decat o banana), care ajuta la scaderea presiunii arteriale, 97 de calorii, 1 gram de grasimi si 2 grame de fibra. Il puteti taia in cubulete, pune la congelator, apoi in blender si transformat intr-o bautura rece, delicioasa si aromata.

5. Rosii
Contin licopen, ce are capacitati antioxidante. Studiile au aratat ca rosiile scad riscul cancerului de vezica urinara, stomac si colon. O rosie are 26 de calorii, zero grasimi si un 1 gram de fibra. Puneti ulei de masline proaspat pe felii de rosii, intrucat licopenul este mai bine absorbit de catre organism daca e consumat alaturi de alimente ce contin grasimi.

6. Stafide
Aceastea sunt o sursa foarte buna de fier, care ajuta la transportul de oxigen in sange. O jumatate de ceasca are 218 calorii, zero grasimi si 3 grame de fibra. Puneti stafide peste cerealele de la micul-dejun sau intr-un iaurt.

7. Rodii
O sursa buna de potasiu si fibra, rodiile contin si vitamina B6, care este responsabila pentru producerea de serotonina (hormonul fericirii), de reducerea colesterolului si de prevenirea retinerii de apa in corp. O rodie are intre 37 si 48 de calorii, zero grasimi si 2 grame de fibre. Puteti folosi rodii proaspete ca sos la o friptura de porc(care nu este recomandata foarte des).

8. Lamai
Ele sunt o sursa perfecta de vitamina C. O felie are 2 calorii, zero grasimi si zero fibre. Folositi suc de lamaie pentru salate, peste si legume pentru o aroma delicioasa, fara grasimi.






LEGUME

 1. Ceapa
Cepele contin un tip de flavonoid care ajuta la prevenirea cancerului. O ceasca de ceapa tocata are 61 de calorii, zero grasimi si 3 grame de fibre. Puteti folosi ceapa in mancaruri gatite sau ca garnitura la sandvisuri.

2. Anghinare
Aceste legume ciudate contin un antioxidant care ajuta la prevenirea cancerului de piele si contin si fibre, ce lupta impotriva colesterolului. O anghinara medie are 60 de calorii, zero grasimi si 7 grame de fibre.

3. Ghimbir
Ghimbirul e indicat impotriva migrenelor si durerelor provocate de artrita. O lingurita de gimbir are doar 1 calorie, zero grasimi si zero fibre. Il puteti adauga la salate sau ca sos pentru friptura de pui.


4. Broccoli
Aceste legume au multa vitamina C si beta-caroten. O ceasca de broccoli are 25 de calorii, zero grasimi si 3 grame de fibra. Aveti grija sa nu-i gatiti prea indelung, intrucat isi pot pierde din nutrienti. Adaugati suc de lamaie peste broccoli si veti avea si vitamina C in meniu!

5. Spanac
Contine luteina, ajuta la prevenirea orbirii in randul batranilor si unele studii au aratat ca spanacul poate chiar inversa anumite semne de imbatranire. O ceasca de spanac are 7 calorii, zero grasimi si 1 gram de fibra. Adaugati frunze crude de spanac la salate sau faceti un sote, cu putin ulei de masline si usturoi.

6. Usturoi
Componentele ce ii dau usturoiului aroma sa puternica de asemenea reduc colesterolul LDL, scad tensiunea arteriala si chiar reduc riscul cancerului de colon si stomac. Un catel de usturoi are 4 calorii, zero grasimi si zero fibre. Puteti face mujdei (clasic, cu smantana si cu zeama de rosii) sau adaugati-l la fripturile la cuptor.

 PESTE SI FRUCTE DE MARE

 1. Scoici
Contin vitamina B12, care sustine functiile creierului, plus fier si minerale ca magneziu si potasiu. 90 de grame de scoici au intre 126 si 146 de calorii, 2-4 grame de grasimi si zero fibre.
2. Somon
Pestele de apa rece, precum somonul sau tonul sunt cea mai buna sursa pentru acizi omega 3, care reduc riscul de boli de inima. O portie de 100 de grame (gatit) are 127 de calorii, 4 grame de grasime si zero fibra. Puteti pregati somonul la gratar sau il puteti consuma crud, in varianta afumata, cu suc de lamaie turnat deasupra.

3. Crab
O sursa excelenta de vitamina B12 si zinc, ce intareste sistemul imunitar. O portie de 100 de grame are 84 de calorii, 1 gram de grasime si zero fibra.




 Sanatatea conteaza!


2 comments:

FACETI alegerea corecta!

Intradevar, trebuie sa invatam sa mancam sanatos.

Trimiteți un comentariu

♥ Va mai astept ♥ Thank you for visit ♥

♥ My Banner

Create your own banner at mybannermaker.com!
Copy this code to your website to display this banner!